luni, 21 decembrie 2015

O portocala cu aroma de sarbatoare

  Orasele sunt impodobite cu mii de beculete colorate, cei mai multi oameni si-au impodobit deja bradutii si casele cu ghirlande colorate dar eu inca nu reuseam sa simt gustul sarbatorilor... Pana astazi...
  Mi-am desfacut o portoocala si in timp ce savuram cate o feliuta, am inceput sa ma gandesc la sarbatorile copilariei mele...La vremurile in care pentru cateva portocale stateai la coada ore intregi cu picioarele inghetate in zapada... La vremurile cand mergeam alaturi de varul meu sau de o vecina din casa in casa cu netalasul sau plugusorul si la bucuria pe care o simteam pentru fiecare banut primit.
Fiind singurul copil al parintilor meu nu m-am confruntat cu prea multe lipsuri dar nimic nu egala satisfactia pe care o simteam cand la sfarsitul sarbatorilor de iarna numaram banutii strangi in pusculita. Nu erau foarte multi dar erau rodul ,,muncii'' mele.
Pe atunci nu aveam calculatoare, tablete sau telefoane mobile iar ciocolata, bananele sau portocalele erau raritati si totusi eram atat de fericiti! Mai ales in peroada sarbatorilor.
  Mi-e dor de sarbatorile de altadata! 
  Desi acum avem mult mai multe, din punct de vedere material, suntem insa mai saraci sufleteste...
  Pentru o clipa, o portocala mi-a adus un crampei din fericirea de altadata. Poate de aceea in aceasta perioada prefer portocalele, oricarui alt fruct.
  Asa ca, oficial, si la mine a ajuns magia sarbatorilor!



3 comentarii: