luni, 7 decembrie 2015

,,Diferiti dar egali''

  La inceputul acestei luni in intreaga lume s-a sarbatorit Ziua Internationala a Persoanelor cu Handicap.
  Pe cand eram copil nu cunosteam semnificatia cuvantului ,,dizabilitate'' iar cuvantul ,,handicap'' il auzisem pronuntat de copii si de adulti, deopotriva, ca pe o jignire.
Mai apoi viata m-a dus pe un drum pe care eu insami am devenit o persoana cu dizabilitati.
Mult timp m-am luptat cu aceasta ,,pecete'' nevrand sa-mi accept handicapul, sperand ca intr-o zi acesta va disparea...Dar tot viata m-a invatat ca duceam o lupta gresita, ca acest cuvant nu ma schimba pe mine ca persoana. Eu ramaneam aceeasi chiar daca acceptam ca am o dizabilitate.
Poate ca cei ce nu ma cunosc vad in mine handicapul meu dar eu nu ma consider cu nimic diferita.
Chiar daca ma deplasez mai greu decat ceilalti si am nevoie de ajutor cand desfasor diverse activitati fizice care pentru altii par banale, visez, iubesc, rad si plang la fel ca si ceilalti ce nu au un handicap.
Chiar daca in viata de zi cu zi ma confrunt cu mai multe obstacole, escaladarea lor imi aduce la fel de multa bucurie ca si succesele persoanelor fara dizabilitati iar fericirea are acelasi gust, indiferent daca ai o dizabilitate sau nu!



Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), în prezent, peste un miliard de oameni, adică 15% din populația lumii trăiesc cu anumite forme de dizabilitate, 80% dintre ei provin din țări dezvoltate, iar 50% nu au acces la sistem de îngrijire medicală. O statistică îngrijorătoare este și aceea care arată că mai mult de 100 de milioane de persoane cu dizabilități sunt copii, iar probabilitatea ca aceștia să se confrunte cu violența este de patru ori mai mare decât în rândul copiilor fără probleme. 
De asemenea ONU mai atrage atenția că este foarte important să conștientizăm că dizabilitatea este parte a condiției umane și că toți ne naștem sau dobândim dizabilități mai mult sau mai puțin grave în timpul vieții. Precizarea este făcută în contextul, în care imaginea în societate a persoanelor cu dizabilități este adesea rezultatul prejudecăților, al stigmatizării și al discriminării.
În aceste condiții, se consideră că prin acordarea de drepturi persoanelor cu probleme, se creează oportunități reale pentru această categorie care își poate astfel consolida propriile capacități și își poate fixa singură prioritățile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu