miercuri, 16 noiembrie 2011

Pentru ce luptam?

  De cand am acces la internet, printre altele, am citit intotdeauna cu interes orice informatie aparea despre poliartrita reumatoida.In ultimii doi ani am urmarit aproape zilnic discutiile despre aceasta boala  de pe forumul Romedic.Mi s-a parut intotdeauna cel mai bun forum destinat acestei boli.Aici cei diagnosticati cu poliartrita sau in curs de a fi diagnosticati puteau discuta despre simptome, tratamente, reactii adverse etc.Puteai beneficia de experienta altora sau puteai impartasi din experienta ta.Puteai invata din greselile altora sau ii invatai pe altii cum sa nu repete greselile tale. Era un loc in care puteai comunica cu cei ce trec prin stari asemanatoare cu tine.
In ultimile saptamani cei inregistrati pe acest forum au inceput sa fie mult mai activi.Poate veti crede ca asta e un lucru bun.Din pacate, nu e...Discutiile constructive sau transformat in adevarate certuri intre sustinatorii diverselor forme de tratament.O ,,tabara'' sustine natura infectioasa a bolii si incurajeaza automedicatia.Initial era interesant sa auzi si acest punct de vedere dar deja vehementa lor a inceput sa irite pe cei ce urmeaza scheme terapeutice recomandate de reumatologi si care si-au aratat deja eficacitatea in multe cazuri.
Imi placea acest forum...dar acum...
  Elizabeth Gilbert in cartea sa ,,Mananca, Roaga-te, Iubeste'' , carte care mie mi-a placut foarte mult, afirma:
,,Oamenii s-au luptat dintotdeauna doar  pentru a raspunde la doua intrebari simple:Cat de mult ma iubesti? si Care-i seful?Toate celelalte lucruri se poat rezolva intr-un fel sau altul.Dar nu avem scapare cand vine vorba de  dragoste si putere...''Nu vi se pare ca ar avea dreptate?
  Dar in acest caz, al bolnavilor de poliartrita, de dragoste sigur nu poate fi vorba, poate fi oare vorba de putere? De  lupta unor orgolii?,,Eu am dreptate'', ,,eu sunt mai intelegent''.De multe ori propriul orgoliul ne poate face mai mult rau decat bine caci nu ne lasa sa vedem ca si altii pot avea dreptate.
Ferice de cei ce pun binele celorlalti mai presus de propriul orgoliu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu