sâmbătă, 20 august 2016

Cum sunt tratate persoanele cu dizabilitati in Romania

   In urma cu aproape doi ani un reprezentant al supermaketului in care imi fac cumparaturile in mod curent, intrebat ce facilitati acorda persoanelor cu dizabilitati de Ziarul de Vrancea afirma:  “Dorim să vă asigurăm că pentru noi, ca şi companie, este foarte importantă egalitatea de şanse şi că ne străduim să venim în sprjinul celor care au nevoie de o accesibilitate specială. Acest sprijin începe în parcarea Kaufland, unde fiecare localitate are spaţii special amenajate pentru persoane cu dizabilităţi. În instalaţiile noastre sanitare am introdus o toaletă separată, echipată pentru oameni cu nevoi speciale, cu un buton de panică pentru cazul în care aceştia necesită ajutor. Pe toată suprafaţa de vânzare personalul nostru este atent şi stă la dispoziţia tuturor clienţilor noştri, mai ales a celor care poate nu ajung la produsele dorite. În zona de case toate filialele noastre sunt prevăzute cu o casă special amenajată pentru oamenii în scaune cu rotile care au nevoie de mai mult spaţiu”. Puteti citi integral articolul aici .
  Desi merg foarte des acolo, doar de doua ori am reusit sa parcam pe locurile speciale, cel mai adesea ele fiind ocupate de persoane fara handicap. Mai multe puteti citi aici .
 Cat despre celelalte facilitati puse la dispozitia persoanelor cu dizabilitati... Pot sa spun doar ca desi statul in picioare imi provoaca dureri, de fiecare data mi-am asteptat randul la casa ca orice alt cumparator dar in ultima luna timpul de asteptare a devenit tot mai mare iar saptamana trecuta in timp ce asteptam la o casa, am observat o persoana in fotoliu rulant ce astepta la casa ce purta semnul ce indica ca aceasta deserveste persoanele cu handicap. In fata acestei persoane, la aceeasi casa asteptau vreo 6-7 persoane fara nici un fel de handicap, asa ca mi-am pus intrebarea care e rostul acelui semn plasat sus pentru a fi vizibil daca noi cei cu handicap trebuie sa asteptam oricum la coada?
  Asa ca astazi am vrut sa aflu raspunsul la aceasta intrebare...
Dupa ce mi-am facut cumparaturile m-am asezat cu cosul la randul format in fata casei in cauza si cum inaintea mea erau vreo opt persoane ce nu pareau a avea vreo dizabiltate m-am strecurat in fata (fara cos) si am intrebat caserita de ce eu, persoana cu dizabilitate locomotorie sunt obligata sa astept la coada, dupa ceilalti cumparatori desi aceasta casa ar trebui sa deserveasca pe cei ca mine. Tanara de la casa, foarte nedumerita, imi raspunde ca nu exista case pentru persoanele cu handicap in acel magazin iar eu i-am aratat semnul din dreptul casei ei si am intrebat-o ce inseamna. N-a stiut ce sa-mi raspunda. O colega de la casa de alaturi i-a sarit in ajutor si a zis ca nu au cum sa impiedice ceilalti cumparatori sa se aseze la acea casa. Adevarat... si totusi de ce au mai pus acel semn sus? Ca sa fie in trend?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu